Funderingar

Jag kan inte sova, och nästan direkt drar tankarna iväg. Jag är ju under utredning för återfall av min cancer, (väntar just nu på fortsättning). Har gjort en vanlig skiktröntgen och en PET-CT, har även tagit massa blodprover. Blodproverna har sett bra ut däremot har man sett en mjukdelsförändring bakom mitt bröstben men vet inte om det är farligt. Därför har man kommit fram till att jag ska göra en ny röntgen i början på mars. Har det förändrats mer, blivit större, då vill man göra en biopsi. Problemet är att det är gansksa svårt att komma åt då det verkligen är preciiis bakom bröstbenet. De kommer därför behöva borra igenom mitt bröstben för att kunna ta vävnadsprovet, vilket känns jäävligt obehagligt... 
Jag vet att jag inte ska ta ut något i förskott men det är så svårt, jag har till och med drömt att jag behövde göra detta, och det skrämmer mig som fan.. ska jag behöva gå igenom detta helvete en gång till? Jag vet inte, och det suger att inte veta, det är så jävla jobbigt och svårt. 

Nåja, mer om detta när jag fått ny och mer information om hur läget ser ut. Ville mest skriva av mig lite och få ur mig dessa ord. Jag kommer absolut att uppdatera här när jag vet mer. 
Nu ska jag försöka sova igen, godnatt!

(null)
Bild på mig och min älskade ängel Nisse som
Fick somna in för två veckor sedan pga cancer i levern... 
(null)
Jag saknar honom så otroligt mycket...! ❤️

1 Malin:

skriven

Hur har det gått? 💝

2 Malin:

skriven

Postade för fort.
Jag vill också beklaga så mycket över din fina hund Nisse. Så sorgligt. Underbar bild på er.



Svar: Det har gått bra! Fick svar på alla prover och röntgen och det ser bra ut, så jag är fortsatt cancerfri ☺️ tack snälla du! 💗
Jonna Tano Ljungkvist

3 Malin:

skriven

Ååh, så glad jag blir för din skull att läsa detta.
Själv är jag i slutet av utredning av samma sjukdom. Mitt i all skräck, kaos och väntan har din blogg hjälpt mig mycket som jag hittade efter febrilt googlande. Förberedelser inför alla undersökningar, blodprover, biopsi, op lymfkörtlar osv. Nu väntar jag på op för venport. Jag är så rädd inför allt som ligger framför mig. Men som sagt din blogg har hjälpt mig mycket så ett stort tack och fortsatt varmt lycka till. ♥️

Svar: Åh jag förstår hur du känner med rädlsan och ångest... men jag är också glad att du lyckades hitta min blogg och att du känner att den har hjälpt dig! ❤️ om du känner att du vill ha någon att prata och bolla tankar med så tveka inte att höra av dig! På instagram heter jag @jonnatanol eller på facebook Jonna Tano Ljungkvist. Många kramar till dig! ❤️❤️❤️
Jonna Tano Ljungkvist

Kommentera här: